BUZZ

El projecte Buzz és un projecte d’investigació artística i social, al barri de Bonavista de Tarragona,
amb el que hem unit esforços amb l’Associació Künstainer, per encabir el nostre projecte Joves creadors i afegir al projecte d’art contemporani en contextos socials el component de treball comunitari juvenil a través de la creativitat i l’empoderament per a l’expresió social.
El Buzz és un autobús en desús que l’EMT ens ha cedit per conveni amb la finalitat que s’utilitzi
com un dispositiu per realitzar intervencions artístiques, tallers i esdeveniments que reflexionin
sobre el canvi de paradigma d’una societat industrial que es esmantella per mutar en l’anomenada societat del coneixement o societat creativa. Aquest canvi no és cap fenòmen abstracte, sinó que s’està succeïnt d’;una manera crua i de vegades amagada, i que planteja un fort impacte als barris amb tradició obrera. És aquest el nostre territori d’acció i experimentació.

buzz

El Buzz ha estat 12 mesos a Bonavista. El Buzz és un element suficientment sòlid per establir-se durant un temps prolongat, però suficientment líquid per poder canviar d’ubicació i adaptar-se a un altre context. Juguem amb el concepte de element líquid, que ens remet al concepte d’espai líquid i societat líquida estudiat pel sociòleg Zygmunt Bauman (Modernidad líquida. Buenos Aires. Ed.Fondo de Cultura Económica. 1999) definit com les relacions i espais que deixan de ser sòlids degut a l’acceleració dels processos i les necessitats del mercat com agent hegemonitador de la societat contemporànea.

El Buzz ha volgut interrogar a la comunitat de Bonavista sobre la transformació de la societat industrial amb l’obrer com a unitat de treball cap a la societat creativa, digital i del coneixement, amb les seves bondats (tecnologies que catalitzen el progrés i el benestar) però també els perills, individualització i l’excessiva competència com a valors i la gentrificació terme que suma els conceptes d’especulació i acció externa com a motors de canvi del barri; El Buzz volia que aquesta interrogació  espertés en les persones una voluntat per a què el ciutadà s’empoderi com agent dels canvis del barri, així com en la necessitat de la cooperació per contrarestar els poders econòmics.

Projecte realitzats:

Intervenció fotogàfica Andrea Eidenhammer, reflectida sobre el propi Buzz amb vinils.

Inauguració projecte Buzz – Concert de SAL150 i berenar popular

Curs de mural participatiu

Curs de vídeo per a joves

Fotografia de dones

Joves fotògrafs

Art amb el mòbil

Taller de vídeoclip

Videoclip “Bonavista es algo más”

Charlas a la fresca

Jornades Interculturals Bonavista Coopera

Guifi.net

Cine al Buzz

Raíces – Intervenció fotogràfica d’Alba Rodríguez Núñez amb l’Associació d’Estudiants Àrabs de Tarragona, amb integrants del barri.

BANC – BNV del Col·lectiu artístic Polígon Cultural

A les teves mans